Reklam

Google Arama Sonuçlarında Olmayan Keşfettiğimiz Yeni Kamp Alanı " Ufak Yayla "

 

 Ufak Yayla - Sakarya 



2022 yılının ilk kampını yapmak Nisan ayında yapmaya karar verdik. Bu kararı verdik ama aylar sonra kamp yapma heyecanı ile bir türlü nerede kamp yapacağımıza karar veremiyorduk. Küçük bir çocuğun markete girip gördüğü herşeyi istemesi gibi hayal edebilirsiniz bunu.  Hepsine gitmek istiyordum; göle, yaylaya, şelaleye, ormana yaniiii doğaya😊

Kampa gideceğimiz günün sabahı kitaplıkta Sakarya yaylalarına ait bir kitapçık buldum. Yolda giderken rotamızı beşe indirebildim; Turnalı Yaylası, Keremali Yaylası, Çiğdem Yaylası, Davlumbaz Yaylası ve Acelle Yaylası. ( İnanın bana hepsi aşık olunası doğaya sahip, not alın derim.)

Bulduğum bu beşliyi google maps üzerinden araştırırken kimisinin yollarının bozukluğundan kimisinin yollarının hala kar ile kaplı olmasından eledim ve elimizde sadece Turnalı ve Çiğdem Yaylası kaldı. Araştırınca gördüm ki Turnalı Yaylasına gitmek için zaten Çiğdem Yaylasına ulaşmanız gerekiyor.      (araları 5 dakika mesafede.)

Yeni bir yer keşfedeceğimiz için o kadar heycanlandık ki bunu anlatamam. Kalabalığın olmadığı huzur dolu bir kamp yaşayacaktık. Fakat denediğimiz iki yol ile de Turnalı Yaylasına da Çiğdem Yaylasına da gidemedik çünkü yollar kar ile kaplıydı. 

Çiğdem Yaylası yolu üzerinde Olcay abi ile karşılaştık burası "Ufak Yayla" dilerseniz burada konaklayabilirsiniz hem güvenlidir de. Bir durduk düşündük tam yayladan çıkmak üzereyken enfes bir tepe gördük tüm köyü tepeden görüyor. 360 derece enfes manzaralara sahip bu yeri görünce aşık olduk ve hemen eşyalarımızı taşıyıp buraya kurduk evimizi.




Yaylalarda daha önceki tecrübelerimizden soğuk olduğunu bildiğimiz için ekipmanlarımıza ek olarak ekstra battaniyeler, sıcak su torbaları vs. aldık. Ve şunu söyleyeyim zerre üşümedik. Çadır dışında ki ısınmamız için ise yol boyunca kuru gördüğümüz büyüklü küçüklü odunları topladık. Topladığımız odunlar ile ateşimizi yaktık ve dolunayın altında oturup kahvelerimizi çayımızı yudumladık. İnsanın doğayla iç içe olmasının verdiği içsel mutluluk ve o aidiyet hissi her seferinde " iyi ki kamp yapıyoruz " dedirtiyor. 



Kamplar kişinin öz gelişimi, farkındalığı ve huzuru bulması adına gerçekten çok önemli olduğunu düşünüyorum. Her bir kampta biraz daha büyüyor her seferinde bu dünyadaki güzelliklere şahit olmanın o sarhoşluğunu yaşıyorum. Gördüğüm her gün doğumuna her gün batımına aşık oluyorum resmen. Ve sonra diyorum ki ey yaratıcı " bin şükür verdiğin bu güzelliklere, bin şükür bu güzellikleri tatmamıza şans vermene" 

Yaratıcıya sesleniş gerçekleştirmişken şunu da anlatmadan geçemeyeceğim. Bazı zamanlarda insan kendini bir yaratıcının, bir gücün koruduğuna inanıyor. Orada kaldığımızda sahipli bir köpek geldi çok uzak aşağıda bulunan bir köyden. Önce biraz oynadık, ben korkularımızı aşmaya çalıştım, yakınlaştık. Sonra ona içimden "Cafer" diye seslenmek geldi o da bu durumu hiç yadırgamadı. Yemek yerken duyduğu her bir seste iç güdüsel olarak havladı ve şüphelendiği noktalara koşup hep tekrar yanımıza geldi. Ve Cafer bizim yanımızdan sabaha kadar hiç ayrılmadı. Arada wc için kalktığımda baktım başımızda bekliyor. Çadırımızı toplarken bir baktık ki bir noktadan dişlenmiş. Cafer'in gece bir ara kuvvetli havladığını duymuştum hatta susturmuştuk ama sanırım bizi baya korumuş. Cafer iyi ki var. Bana köpek korkumu aştırıp köpekle yaşama hayali kurdurdu resmen. 




 

Köyde toplasanız 10 tane ev vardı dağınık olarak, bunların da sanırım 3-4 tanesinde birileri yaşıyordu. Genelde yaz aylarında geliyorlarmış. Her yer alabildiğine fındık bahçesiydi. 

Ufak Yayla Nerede ?

Sakarya'ya Hendek üzerinden Akyazı köyüne gidiyorsunuz. Yollar yeni yapılmış asla köy yolu gibi değil yeni asfalt çalışması olmuş. Yolda sürekli tabelalar sizi yönlendiriyor, Çiğdem Yaylasına giden yolu takip ettiğinizde mini minnoş "Ufak Yayla" tabelasını göreceksiniz. Tabelaya "Ufuk Yayla" diye yazılmış harf hatası var, oradaki köylüler üzerine sprey boya ile gerekli düzeltmeyi yapmış "u" harfi "a" ile değiştirmişler😅




Ufak Yayla'ya Nasıl Gidilir ?

Google maps'te konumu yok, ben haritalara eklemesini yapacağım. Onay süresi biraz zaman alabilir o sebeple aşağıya Ufak Yayla'ya en yakın konumu ekliyorum.

Ufak Yayla konum linki için lütfen tıklayın.


Ufak Yayla Hakkında Hap Bilgiler

  • Çiğdem Yaylasına kadar yollar çok güzel sadece Ufak Yaylaya geldiğinizi yolların toprağa dönmesinden anlayabilirsiniz. Yağmur olmadığı sürece sıkıntı olacağını sanmıyorum.
  • Google maps'te konumu ekliyorum, onay süresine bağlı olarak göremeyebilirsiniz. Bu sebeple yukarıdaki konumu kullanabilirsiniz.
  • Malum burası yayla olduğu için yaz-kış farketmez kalın giysi, uyku tulumu, sıcak su torbaları, patikler, battaniyeler getirebilirsiniz.
  • Yol boyunca yakacak odun toplayabilirsiniz.
  • Yol boyunca çeşmeler var buz gibi sulardan içebilirsiniz.
  • Yiyeceklerinizi ve içeceklerinizi yanınızda gelirken getirmenizi önerebilirim. Ufak Yayla'da market vb bulunmuyor.
  • Nedenini bilmiyorum ama çok fazla örümcek ve böcek vardı. Hassasiyeti olanlar bunu gözeterek buraya gelebilir. Böcekleri, sürüngenleri etrafınızdan uzak tutmak için ise " kükürt tozu " satın alabilir kamp alanınızın etrafına serpebilirsiniz.
  • Geceleri dağlardaki ormanlardan çakal sesleri duyabilirsiniz, korkmayın ola ki yaklaşırlarsa yüksek sesle bağırabilir veya yanınızda bulunan metal şeyleri birbirine vurarak ses çıkarabilirsiniz. Bu şekilde uzaklaşacaklardır. Yukarda anlattığım gibi bizim yanımızda koruyucumuz Cafer vardı o bizi sabaha kadar korudu.


Ufak Yayla'da Neler Yapabilirsin?

  • Enfes dağ manzarasının tadını çıkabilirsiniz. Gün doğumu ve batımı enfes şölen oluşturuyor.
  • Doğru zamanda giderseniz fındıkların tadını çıkarabilirsiniz.
  • Huzur ve ruhu dinlendirmek için çok güzel bir nokta. Tek duyduğunuz ses kuşların ötüşü.
  • Meditasyon ve yoga yapabilirsiniz.
  • Hamak kurabilir, kitabınızın tadını çıkarabilirsiniz.
  • Efsane bir treking noktası diyebilirim.
  • Doğa fotoğrafçılığı yapabilirsiniz.
  • Karavan ve çadır kampı yapabilirsiniz.

Neler Var ? Neler Yok ?





🌳Lütfen doğayı temiz tutalım, orası hepimizin yuvası...

Yolculuğumuzda bizlere yoldaş olmak için blog sayfamızı ve instagram hesabımızı takip edebilirsiniz.

Türkiye'nin her yerindeki yeme-içme, eğlence, kültür, tarih vb. mekanları ile ilgili deneyimlerimizi google local guide hesabından takip edebilirsiniz.


                                                     Yolda görüşürüz "










Yorumlar

Popular Posts

Hadi Yolculuklarda Bizimle Ol !