Reklam

EVS ( Avrupa Gönüllülük Hizmeti ) Nedir ?

 Avrupa Gönüllülük Hizmeti ( European Voluntary Service )

Hayatımda aldığım en ama en doğru karardı. Bir gencin kanatlanıp özgürce uçması için cesaretlendiren bir program. Yeni insanlarla, yeni kültürlerle, yeni bir ülke ile tanışmak hele de iyilik tabanlı bir projede yer almak inanılmaz güzel bir deneyimdi. 

Avrupa Gönüllülük Hizmeti Nedir?

17-30 yaş arasındaki gençlerin Avrupa Birliği Ülkesi veya aday ülkelerden birinde 2-12 ay süre ile toplum yararına bir projede gönüllü olarak çalışmasını temel alan bir gençlik programıdır. Avrupa Gönüllülük Hizmetinin gerçekleşmesi için gönderici kuruluş ( Türkiye'den sizi gönderen aracı kurum ), ev sahibi kuruluş ( Avrupa ülkesindeki ev sahibi kuruluş ) ve olmazsa olmaz üçüncü ise gönüllüdür.

EVS yeni ismi ESC olarak geçiyor. Aynı şey oldukları için kafanız karışmasın. 

Avrupa Gönüllü Hizmeti Şartları Nelerdir?

  • Gönüllü tecrübenin olması,
  • 18-30 yaş arasında olman,
  • Proje için motivasyon mektubu  ve Europass CV

Avrupa Gönüllü Hizmeti Projesinde Neler Karşılanıyor ?

  • Ulaşım masrafları,
  • Konaklama, (isteğe bağlı ev veya öğrenci yurdu )
  • Yemek masrafları ( Pazar parası )
  • Cep Harçlığı,
  • Gidilen ülkede dil eğitimi desteği
  • Bazı projelerde pasaport ve vize ücretleri proje dönüşünde karşılanabiliyor.

Avrupa Gönüllü Hizmetine Nereden Başvurabilirim ?

Avrupa Gönüllü Hizmetine Nasıl Başvururum ?

Avrupa Gönüllü Hizmeti için gerekli evraklar;
  • Gönüllü tecrübesi ve referans mektubu
  • Europass CV
  • Motivasyon Mektubu
Yukarıda belirttiğim sitelerden projeleri inceleyebilirsiniz. Her alanda proje bulunuyor; çevre, çocuk, dans, müzik, kadın hakları vb aklınıza gelebilecek her toplumsal olayla ilgili gönüllü projeler. Sizin gitmeyi tercih ettiğiniz ülke, gitmeyi istediğiniz tarihe ve önemlisi çalışmaktan keyif alacağınız gönüllü projesine karar verip gerekli evraklarınızı hazırlamalısınız. Unutmayın ki her proje bir diğerinden farklıdır bu sebeple motivasyon mektuplarını güncelleyerek başvurularınızı gerçekleştirebilirsiniz. 

Eğer başvuru yaptığınız proje Türkiye'den bir Sivil Toplum Kuruluşu ise Gönderici kuruluşa ihtiyacınız yoktur. Fakat projeniz Avrupa ülkesi tarafından ise Türkiye'de bir gönderici kuruluş bulmanız gerekmektedir.

Benim Avrupa Gönüllülük Hizmeti ( EVS )


2015 yılında Romanya'nın Baia Mare şehrinde ilk EVS projeme kabul aldığımda kafamda milyon soru ama dev bir cesaret vardı. Düşünün ki Adana dışına çıkmamışım ve hayatımda ilk defa uçağa bineceğim, hayatımda ilk defa yurtdışına çıkacağım ve tek başına. Neyse ki benim hem Türkiye'deki gönderici kuruluşumdaki Koordinatörüm hem de ev sahibi koordinatör çok ilgiliydi. 

İlk defa yurtdışına çıkan birinin başına neler gelebilir ki😅🙈 tam 4 aktarma, kimsenin ingilizce konuşmaması, anonsların Romence yapılması ve üstüne de greve denk gelmem. Ve tüm bunlar olurken internetim yoktu.  Neyse ki bu yolculukta sanırım annemin duasını hep hissettim. Bükreş'te bekleyeceğim sürede uçaktan inerken kendi kendime Türkçe söyleniyorken 15 yaşlarında bir genç ile göz göze geldik. Sonra birbirimizin Türk olduğunu anlayınca aşırı mutlu olmuştum. Şansıma bu arkadaş aşiret torunu ve amcasının yanına geliyor. Bükreş'te 3-4 saat rötardan dolayı beklemem gerekliydi diğer uçuş için beni evlerine davet ettiler. Yemek hazırladılar, mini bir Bükreş turu attırdılar, Baia Mare'deki koordinatörümü arayıp Romence olarak rötar durumunu ve internetimin olmadığını gece vardığımda beni almaları için konuştu onlarla. Ve gerçekten de gece bir gibi bilmediğim bir şehirde çok da aktif kullanamadığım İngilizcem ile ıssız ve karanlık yollardan ilerleyip yurda geldik beni odama götürdü ve bir güzel uyudum. 

Biz iki Türk katıldık projeye, bir kız bir erkek. Dediğim gibi ben tek gittim, arkadaş bir hafta sonra geldi. Bu sürede yurtta kaldım. O kadar ürkektim ki odada wc ve banyo olmaması çok tuhafıma gitmişti. Aaa bir baktım ki banyonun kapısı yok. Ve gündüz vakti kızlı erkekli herkes koridorda vakit geçiriyordu. Yeni tip olduğum için her dışarıya çıktığımda bana bakıp bir şeyler konuşuyorlardı hiç bir şey anlamıyordum. Neyse ki duş almam gerekti banyonun giriş kapısına sandalyeler koyup, içerde duş alınacak yerdeki alana da havlu ile kapı yaparak hızlıca duş aldım.

Acıktım ve şehri de keşfetmek istiyordum. Kendimce etraftaki şeyleri zihnime kodlaya kodlaya gezmeye çalıştım. İlk yediğim şey Mc Donalds'tan hamburgerdi hiç unutmuyorum.😅

İki buçuk ayı özet geçmem gerekirse; koordinatörler bize yurtta mı evde mi kalmak istediğimizi sordu evi tercih ettik. Evde ayrı odalarımız vardı dev bir evdi. Ulaşım kolaylığı için bize bisiklet verdiler. Pazar paramız, cep harçlığımız, kontör paramız herşeyimizi hep zamanında verdiler. Koordinatörler ilk başta oryantasyon kapsamında bize tüm şehri gezdirip herşeyiyle anlattılar. Şehir gönüllü kavramına çok alışıktı. Bir sürü farklı ülkeden arkadaşımız oldu. Hayatımın en ama en güzel zamanları burada geçti diyebilirim. Çünkü minik bir ilçeden çıkıp ilk defa yurtdışına çıkıp ilk defa kendimi bulma kendimi gerçekleştirme yolundaydım. Baia Mare hala çok özlüyorum çok. Orası benim yuvam gibi. 

Bu arada burada iki buçuk ayda erkek arkadaşım bile olmuştu. 😅 Romantik komedi tadında bir ilişkiydi. Ama o da yaratıcının beni koruma şekliydi bence. Orada olduğum süre içerisinde kendisi, ailesi, annesinin ailesi, babasının ailesi hepsi beni çok sevdi çok ilgi gösterdiler. Ve söylemeliyim ki bu dünyadan olmayacak kadar saf ve iyi biriydi. Baya ciddi bir ilişkiydi. Benim ailem başta hiç birşey demedi. Döndükten 5 ay sonra ayrılmak durumunda kaldım. Ama o ve ailesi benim için iyi anılarla hatırlayacağım kişiler olacaklar. Bir gün gidersem ziyaret edeceğim onları.

Benim katıldığım proje çocuk ve çevreyle ilgiliydi. Haftada bir kere ilkokul seviyesindeki çocuklara çevre temizliği ile ilgili sunum yapıyorduk. ( 2 buçuk ay boyunca yerde izmarit bile görmedim ama bu konuda temelden farkındalık vermeye devam ediyorlar.)

Avrupa Gönüllülük Hizmeti Kapsamında schengen bölgesi bir ülkede iseniz koordinatörünüzün izni ile diğer ülkeleri gezebilirsiniz. Veya izinlerinizi biriktirip proje sonunda topluca kullanabilirsiniz. 

Bu arada Avrupa Gönüllük Hizmeti kapsamında Danimarka'dan bir projeden 1 seneliğine kabul almıştım. Aynı anda iş teklifi geldiği için işi seçmek durumunda kalmıştım.

Varsa sorularınızı yorumlara bırakabilirsiniz seve seve cevaplamak isterim.


Yorumlar

Popular Posts

Hadi Yolculuklarda Bizimle Ol !